Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Sembang kencang

Wednesday 21 March 2012

Aku ada sorang kawan. Dulu sama-sama fly Mesir. Tapi dia dah habis belajar. Sebab tempoh pengajian dia singkat je. Alhamdulillah, dah habis.

Dulu kami pernah borak-borak. Tentang masa depan masing-masing. Tentang kerjaya, tentang berkeluarga.

Suatu ketika...

Kawan: Sarah, nanti aku nak cop anak ko buat menantu.
Aku: Haha. Kenapa?
Kawan: Hari tu aku tengok status ko. Nak anak rupa SiWon. Aku tak kenal pun sape SiWon. Tapi aku rasa mesti dia hensem kan? Ha, pastu anak2 ko mesti soleh, ko didik dengan baik.
Aku: Hehe. InsyaAllah....


-sembang kencang dua hamba Allah yang melihat masa depan.
-nak anak rupa SiWon tu hanyalah angan2 kosong yang sangat merepek.
-aku ni suka2 je rancang nak jodohkan anak aku dengan anak orang lain. mana tau anak aku ade pilihan dia sendiri. ish3....sarah!
-ape2 hal kena bincang dengan suami dulu (kawin pun tak lagi)
-apa2 pun, semuanya ditentukan oleh Allah kan? :)





0 play the melodies:

Related Posts with Thumbnails