Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Dan resultnye...

Tuesday 10 March 2009

jeng...Jeng...JENG!!!
Hari yg ditunggu2 telah tiba.
Aku dah bersedia fizikal, mental & (x lupa juga) material utk mengetahui result test2 yg aku dah buat tue.
Aku pun cam bese la an...muka excited giler, walaupun mase tu cengkaman pada kepala & keperitan kat hidung ni xdapat digambarkan lagi.
Mungkin gak sebab aku dah lali, so cam xde efect pon.
Dipendekkan cite, resultnye adalah seperti berikut:

-CT Scan (yg menelan duit sebanyak LE 920 tuh!) :
Abg kembar datang membawa folder besar berwarna pink.
Dia datang perlahan2, cam bese, wat muka relax.
Aku ni pulak...jantung macam dah nak terkeluar dari chest part ni haa.
Punyela excited nak tau, huhu.
Bila dia sampai kat aku je, dia xcakap pape pon. Dia pegang je folder tu.
Aik...??! Apakah?? Dia nak suruh aku tanye ke?
"Camne doktor?" (aku mmg panggil dia doktor, sebab xtau nak panggil ape lagi. takkan nak panggil abang kot, haha)
Aku pun mengutarakan soalan sengal tu, sambil memandang dalam2 ke arah folder pink tu.
Barula dia bukak folder tu sambil berkata...
"Sume ok..."
Arghh...nak tercabut telinga ku dengar dia sebut perkataan OK.
.............
"Tapi septum hidung ni...dia ade deviation sikit"
Fuh...lega aku bila dia sambung jumlah ghairu mufidah dia tu.
Bukannye aku lega sebab ade sesuatu yg xnormal.
Tapi lega sebab..yela, at least ade gak masalah ngan hidung aku ni.
Bayangkan kot xde pape. Maun meraung aku kat situ.
Sakit gile kentang, tapi xde pape...huhu.

Dia pun handover filem yg menunjukkan struktur dalam hidung aku ni.
Uish...subhanallah!!
Yela...ade sesuatu yg senget di situ!
Ajaib sungguh! Ini bukan mimpi, tapi realiti.
Hidung aku senget??! Bagaimanakah ini boleh terjadi?
Spontaneously, aku bertanya...
"Aik...cane boleh senget ek?"
Aku pandang Abg kembar ngan muka keliru.
Beberapa saat lepas tu baru aku sedar.
Yang sengetnye septum hidung aku, bukan hidung dia!
Aduhh...ape la aku ni.
Patutnye dia la yg tanye aku, cane boleh senget.
Kuang3...
Tapi cam bese, dgn relaxnye dia berkata "Ni penah jatuh ke?"
Jatuh??? Mestila penah. Sape tak penah jatuh an.
Agaknye, disebabkan dia nampak muka aku ni berkerut gile sambil berfikir, dia teruskan
pertanyaan.
"Penah jatuh pastu kena kat hidung ke..."
Dia tanye sambil wat aksi jatuh tertiarap atas muka.
Hahah...sampai camtu skali an. Kesian lak aku kat dia, kena bagi explanation detail kat aku yg
blur nih.
"Oh...xpenah plak"
"Kena tumbuk pun xpenah" aku menjawab dgn spontan.
Adehh...dia xtanya pun aku penah kena tumbuk ke x. Ape laa...
Aku meneruskan soalan.
"Kalau camni, camne nak buat? Ape rawatannye?"
"Kena wat surgery la. Tu je rasenye..."
Surgery??? Aku pandang Kak Najwa yg sedikit tercengang mendengar kata2 Abg kembar tu.
Aku ni lagi hebatla tercengangnye...haha.
"Oh...xleh makan ubat je eh?"
Ya Allah...lagi skali aku tanye soalan yg terserlah kesengalannye.
Sarah...sarah...kot dah bengkok tulang, pil ape plak yg bleh luruskannye balik?!
Mestila kena bedah utk betulkan.
Adoiyai...nape la aku ni. Sakit sangat kepala sampai blur agaknye.
"Erm..xboleh. Kena wat surgery," dia jawab ringkas.
Dengar je jawapan tu, aku ngan Kak Najwa terus berbincang.
Hebat perbincangan kami sampai Abg kembar cakap
"Ala...minor surgery je pun" sambil tesengeh.
Mak aiii....dia cakap cam minor surgery tu bleh buat hari2 je.
Aku ni senyum senget je la kat dia. Dalam hati kata "Minor2 pun...surgery gak namenye, huh!"

-Result Urine Test (yg ntah bape juta hargenye):
Aku saje wat muka excited bila nampak Abg kembar pegang result tu.
Dia teliti setiap detail maklumat yg ade kat situ.
Yela, mestila dia paham, sebab dia dah tahun 5.
Dengan muka berkerut, dia kata "Sume normal je ni..."
???
Nak tergolek aku dengar.
Aku cam caye xcaye je la.
Tapi mmg betul. Xde pape catatan tambahan kat kertas tu.
Ya Allah...

-Result Ultrasound:
Yang ni la paling best.
Sambil check tu, doktor tu cakap la kat aku...ni bahagian ape, ni menunjukkan ape.
Mungkin sebab dia tau aku ni budak medik.
Aku pun syok dengar dia cite sehinggalah....
"Well, everything is normal. You're healthy, you're ok"
Hah??!
Dah selesai cek sume...Abg kembar masuk, nak tanye doktor ape sakit aku.
Doktor pun explain la sume.
First time aku nampak muka dia muka xpuas hati.
Ha...baru dia tau camne aku rase selama ni, hahaha.
Hmm...tapi mmg aku betul2 xpuas hati.
Sampai skarang pun doktor xtau punca sakit ni.

Hmm...camtu le sedikit sebanyak ttg result tests yg dah dibuat.
Stakat ni, mmg hidung tu je la yg dapat diketahui masalahnye.
Kepala & yg lagi satu tu, wallahua'lam.
Pape pun, mungkin aku agak sedikit terkilan sebab yg lagi 2 tu xdapat dikenal pasti.
Uwaaa....xde gunanye nangis.







3 play the melodies:

Muhammad Hafizan bin Abd Hamid said...

salam..
adus...........xleh nak serius ana baca entry ni..
nak nangis pn x jadi..leh gelak je..
syafakallahualaik dik..

10 March 2009 at 11:32
Sarah Mustaza said...

Wsalam.
Hehe...terima kasih krn gelak.
Xnak nangis2, huhu.
Semua yg terjadi ketentuan Allah.
Kita terima dgn redha ;)

11 March 2009 at 10:02
Anonymous said...

I never found out a blog as funny as this is.. Subhanallah.. Very well narrated.. :)

Ops, I mean, hope you get well soon.. hehe..

11 March 2009 at 14:52
Related Posts with Thumbnails