Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Pelik bin Ajaib + Aneh binti Misteri = Aku bingung...

Tuesday 3 March 2009

Minor headache yg kurasakan cam xde pape semakin mengganas.
Makin hari makin kerap....
Seminggu sekali, seminggu 3 kali....akhirnya, tiap2 hari.
Orang kata migrain.
Aku bantai je la makan ubat migrain, pain killer, ntah ape2 ubat lagi.
First time makan je elok.
Pastu same je, xde kesan.
Time sejuk ni lagi la terseksa brain & skull ni dibuatnye.
Rase cam kena cengkam oleh tangan yg halimunan.
Subhanallah....

Penah beberapa kali aku buat kesilapan yg aku xsedar.
1)Tengah syok2 cakap ngan kawan, aku diam secara tiba2.
Kenapa??
Sebab aku xingat ape aku nak cakap!
Aduh...boleh lak camtu eh?
Mula2 macam xcaye.
Tapi mmg lama jugak ambik masa nak ingat.
Tapi kenapa jadi macam tu?
Aku senang hilang fokus ke?
Takkan sampai macam tu kot.

2) Naik teksi ngan sakinah, balik dari Tawheed wan Noor kalau tak silap.
Biase la...jalan ke rumah negeri ni bukan sume ammu teksi tau.
Kena la bagi direction.
Sampai je kat villa tu, sakinah pun cakap la 'shimal'.
Pastu ammu tu ingat nak terus wat u-turn.
Aku pun dengan yakinnye cepat2 cakap 'ala gam'
????!
Pucat muka sakinah mase tu. Dia jeling aku tajam2.
Sepatutnye aku cakap 'ala tul'.
Aku plak cam blur je...xsedar aku dah silap cakap.
Balik rumah, habis dia membebel kat aku.

Tapi...kenapa boleh jadi macam tu eh?

3) Aku kalau nak diikutkan, tak penah tak tido time kuliah.
At least sekali sehari...
Tak tau la kenapa.
Aku rasa aku cukup je tido, makan ok je, rehat pun cukup.
Bila doktor dah start lecture, 30 minit yg pertama aku segar.
Pastu dgn tak semena2 aku syahid.
Mmg aku xsedar camne leh syahid.
Tapi tu la yg berlaku hari2.
Nasib baik aku bukan jenis yg tersengguk2.
Doktor xdela nampak.
Tapi...aku rase blur tahap dewa time lecture.
Padahal benda senang je pun yg doktor cakap tu.

Keadaan semakin memuncak bila aku dah tak dapat nak kawal tahap kesakitan & blur kepala aku ni. Dah beberapa kali aku balik awal dari U sebab sakit sangat. Dah banyak kali jugak la aku xgi praktikal Biochem & Anat.
Nak wat keputusan nak balik rumah pun bukan senang.
Bak kata sakinah, bahaya aku balik sorang2 dalam keadaan sakit kepala macam tu.
Betul jugak katanya tu. Tapi nak buat macam mana. Aku terpaksa redah je la sebab tak tahan sangat.
Aku pun pegila tempat tunggu tremco, then naik tremco Sabek.
Ntah camne...masa dalam tremco tu aku tetiba je syahid balik.
Aku tertido ke? Ke...aku pitam?
Aku sendiri xtau.
Penah beberapa kali aku hampir2 terlepas stesen yg patutnye aku turun.
Penah jugak aku naik teksi sorang2 dan tersyahid 2-3 kali.
Bila pikir2 balik...bahaya woo!
Tapi aku sendiri xtau laa kenapa jadi camtu.

Sampai la sekarang ni....aku masih dalam condition yg same.
Keadaan akan meruncing time angin bertiup.
Fuh..mmg xboleh tahan.
Allah je yg tau perasaan aku time tu.

Ya Allah...apakah yg terjadi sebenarnye??

1 play the melodies:

Muhammad Hafizan bin Abd Hamid said...

salam juang dik..
pegi la cek kat doktor..
usaha dulu, pastu mngadulah kat Allah..
ni mungkin ujian utk serikandi di ardhul kinanah..
ana sntsa doakan adik2 ana kat sane..
syafakallahualaik..
ilal liqa..ws

4 March 2009 at 03:10
Related Posts with Thumbnails