Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Manusia yang x sedar2

Saturday 7 February 2009

Aku xpaham betul la...
Kenapa dalam dunia ni, ade gak makhluk bername manusia yang tak insaf2 dan tak sedar2 diri.
Yang muda, umur baru setahun jagung mahupun yang dah tua bangka, yang slalu dengar 'rumah kate pergi, kubur kate mari'.
Aku bukan nak point finger kat sape2 laa...just ambik ni sebagai peringatan kat diri sendiri la an.
Benda yang paling buat aku berasap telinga bila dengar...orang buat khianat.
Eeiii...kalau aku ditakdirkan dapat kuasa bagi hukuman...eish...memang nahas betul mereka2 yang berbuat khianat nie.
Tak kira la khianat kat diri sendiri ke, orang lain ke, kat Allah apetah lagi.
Kalau yang pemimpin tue kan...paham2 sendiri la an.
Diri tu dah pegang amanah BESAR giler nak mampus, so pandai2 la jalankan tanggungjawab mu tuh.
Kalau tak, xyahla susah payah willingly terima amanah!
Dosa2 tak penah ke nak terpikir? Umur dah besa panjang, bukannye tak tau langsung selok belok cite pasal amanah nie...
Kate orang Islam.
Aku xde niat nak bercerita panjang lebar pon. Tapi ni la dunia skarang.
Belum lagi yang ambik hak orang...makan duit orang lain.
Keji giler perbuatan...
Yang dah jadi ibu bapa tue...ha...asuh la anak2 tu betul2.
Diorang tu amanah Allah.
Jangan lepaskan tanggungjawab kat bibik je, kat cikgu skolah je...
Anak2 tue darah daging sendiri, pandai2 la jaga.
Pastu, kalau bleh, jadi la ibu bapa yang berwawasan sket.
Didikla anak2 supaya satu hari nanti, jadi golongan pembela agama, bangsa dan negara.
cewah...cam pensyarah lak aku nie...huhu.
Tapi betul la.
What's the point of having sooooo many kids but they ended up being drug dealers, robbers, or simply just....a tv star?????????????
Think of their future in this life and the next life too.
One more thing, jadilah contoh yang baik kat diorang...
Ni aku tengok...lagi nak merosakkan anak2.
Ish3...mane la letaknye kelogikan akal manusia zaman skarang nie.

Ha...nasib baik dah azan isyak. Kalau tak...habis lak panjang lebar aku tulis nie.
Yang penting, pandai2 la pikir...rajin2 la kite ingatkan diri.
Wassalam~

2 play the melodies:

dealova said...

siapakah yang dimentionkn itu wahai cik sarah...

sgguh berhalunisasi kamu...=p

14 February 2009 at 12:30
Sarah Mustaza said...

Artikel tersebut dimentionkan kepada:
SIAPA2 YG MAKAN CILI TERASA PEDASNYE...
hahahaha

14 February 2009 at 13:45
Related Posts with Thumbnails