Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Bila mood bola sudah mari~

Tuesday 8 June 2010

"Tak lamo laie nak World Cup," kata ayah ketika YM tempoh hari. Time tu aku acuh tak acuh je ambik tahu. Tengah bincang pasal nak balik Malaysia cuti summer ni. Tiba-tiba ayah cakap pasal World Cup.

"Poielah Afrika. Dapek yo tengok World Cup," aku kira ayah sengaja berjenaka. Aku?? Pergi Afrika tengok World Cup?? No way. Pinjam quote Astro : THE BEST SEAT IS IN YOUR HOME. Hehe.

Maka bermulalah sesi perbualan kami tentang bola. Lama sungguh rasanya tak borak2 pasal bola. Almaklumlah, kat sini tiada tv. Dan jarang-jarang jumpa kawan yang ada aura semangat bola macam kat Malaysia. Mungkin kat sini semua orang amalkan budaya bersederhana. Eloklah tu.

Ayah: angah raso negaro mano juara?
Aku: tak tau la. argentina kot (main sebat je)
Ayah: sepanyol kot atau brazil
Aku: wah! spain team favourite angah! (semangat tibe2, haha)
Ayah: france pun kuat jugak
Aku: Ayah sokong mane?
Ayah: japan dan korea...because the only asian country yang layak (ooo...semangat benua ayah ni)
Ayah: favourite team brazil
Aku konfius. Ayah sokong team mane sebenanye? Haha....


Pagi tadi tiba-tiba mood bola datang menjengah dalam diri. Cek2 tarikh...wah, dah dekat! Tiba2 jadi excited yang amat sangat, terus bukak buku, study sambil dengar lagu Wavin Flag. Syok betul bila semangat bola datang, gabung dengan semangat nak exam. Dulu kawan perempuan pernah tanya "Ko semangat nak exam sebab bola? Camne tuh??" sambil buat muka pelik gila. Ntah...tak tau kenapa. Tapi memang macam tu lah ^_^.

Kenangan paling manis pada 25.05.05, Liverpool menang UEFA Champions League. Malam tu relax je stay up nak tengok bola. Ayah pun tengok sama, tak marah pun, hehe. Kalau ibu tau, mesti ibu suruh tidur sebab esoknya datang sekolah, ada exam subjek Science. Mid-year exam time tu. Masuk kelas sambil tersengih bangga kat budak laki yang majoriti buat muka bosan + kecewa + bengang, haha. Bila buat exam time mood tengah baik, semuanya berjalan lancar. Soalan yang banyak pun rasa senang je nak jawab. Memang bahagia betul time tu.

Tahun ni favourite team aku Spain. Dari dulu pun Spain. Aiman tak habis-habis dengan England nya. Siap berangan jadi substitute lagi, kot2 Ferdinand injured, haha. Kalau kat rumah, musim2 bola macam ni, kami bertiga (ayah, aiman & aku) stay up ramai2 tengok match. Lepas match ayah suruh tahajjud. Memang best la. Tapi tahun ni ayah ngan aman je. Aku? Stay up study (amiiiin ya Rabb!), sambil tunggu berita dari internet :). Semoga semangat ini kekal!



~viva espana~

p/s: JUDI ITU HARAM!

0 play the melodies:

Related Posts with Thumbnails