Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Tiba-tiba aku rasa...

Thursday 6 January 2011

1-Serius! Secara tiba-tiba aku rasa tumblr sangat best. Best sebab boleh dapat banyak gambar cantik-cantik. Haha.



Comel kan? Comel kan? Heh.

*Aku tak sedar pulak aku ada tumblr. Dah berapa kurun agaknya terbiar macam tu. Dua hari lepas baru sedar "Eh2...aku ada tumblr rupanya" =_='


2-Serius! Tiba-tiba aku rasa macam berada dalam filem perang, tapi sekarang tengah part baru nak mula perang. Sebab apa? Sebab housemate aku kata ada baaaaanyak sangat askar kat jalan raya tadi. Masing-masing pegang senapang besar. "Takut kak..." kata housemate ku. Patutlah masa aku keluar pergi ATM tadi, tak banyak kereta atas jalan raya. Kalau tak, biasanya penuh sesak dengan kenderaan. Hari ni kelihatan lengang. Ada yang kata, kawasan Abbasiah dijangka paling teruk nanti. Wallahua'lam.
Esok, hari Jumaat. Esok juga, masyarakat Kristian di sini akan menyambut perayaan mereka. Maka sebab itulah pihak keselamatan ambil langkah berjaga-jaga, letak askar dan polis di merata-rata tempat. Dikhuatiri berlaku lagi rusuhan. Dah la depan rumah aku ni masjid negara. Ya, MASJID NEGARA. Beberapa meter dari masjid itu ada gereja. Ya, GEREJA BESAR. Junior kata dah berlaku rusuhan kat depan gereja tu. Sampai mereka takut nak keluar rumah. Fuh....tak sabar nak tahu apa akan berlaku (sengal).Diorang pesan jangan keluar rumah kalau tak ada urusan penting. Diorang siapa? Entah....diorang lah. Haha.
Ya Allah, selamatkanlah kami daripada sebarang kecelakaan.


3-Sederhana serius. Tiba-tiba aku rasa nak balik Malaysia, beli kaca mata baru kat sana. Sebab semalam pergi cek mata, doktor kata "Kamu kena buat spek baru,". T___T
Mana ada duit lah doktor. isk..isk...isk.... Lagi pun...terjamin ke buat cermin mata kat sini? Haaa...ada sape-sape nak jawab? Aku tak ada pengalaman.

4-Lebih serius! Tiba-tiba aku rasa sebenarnya kita tak sedar yang kita mempunyai hak untuk bersuara. Kita siapa? Kitalah, mahasiswa. Takkan kita Perdana Menteri kot. Mungkin kerana kita sentiasa dihantui rasa takut. Takut kepada apa ya? Hanya Allah yang layak kita takuti. Jadi, beranilah untuk bersuara. Beranilah untuk menegakkan kebenaran. Kerana kita semua manusia, tiada yang lebih, tiada yang kurang. Yang membezakan kita hanya TAQWA.

3 play the melodies:

Dzuu Haniin said...

Ini Benda Serius!

Buat spek kat sini tak best..sakit kepala aku...

6 January 2011 at 18:01
Sarah Mustaza said...

ye eh? alaaa T__T. kalau tak tuka spek pun sakit kepala. ape ade beza.

6 January 2011 at 18:28
sabihah said...

bila tgk gambar kucing tu
teringat mende alah ni

http://rainbowballz.tumblr.com/post/2549036897/school-cats-edition

suka gmbar yg ke6 tu~

have a nice day sarah~

6 January 2011 at 19:24
Related Posts with Thumbnails