Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Oh my YongHwa

Monday 16 January 2012

Ceh...tajuk macam gempak je. Ni ape Korea2 ni Sarah? Astaghfirullah....

Bukan nak buang masa cerita pasal Korea pun. Gua rasa semenjak gua balik sini, gua tak pernah lagi tengok sebarang cerita Korea. Haaa....alhamdulillah. Semoga istiqamah dan tinggalkan terus. 

Semalam, beberapa jam sebelum exam midyear Parasitology, ibu call. Borak macam-macam. Ibu tanya khabar, tanya dah ready ke belum, wish all the best, dan.....

Tetibe ibu kata "angah, you need to lose weight. Nanti masa tunang orang pelik pulak tengok tunang kamu cute, kamu besar."

Aku macam "....................... ish...ibu ni, angah nak exam la kejap lagi,"  -_____-".

Ibu gelak je. Haha. 



(sekadar gambar hiasan)


Adeh. Jadi isu jugak rupanya benda ni. Aku ingatkan takde hal lah sangat pun kalau dia cute, aku biasa-biasa je. Jap. Dia cute ke? Arghhh...ibu & ayah yang cakap macam tu! Dia pun mengaku dia cute -_____-". Layan je la semua orang. Bagi aku, cute tu subjektif (ayat nak sedapkan hati sendiri bila takde siapa kata aku cute. haha). 

Maka aku pun berkata "Ye, tengah nak kuruskan badan la ni bu," dengan nada bosan. Aku punya BMI normal ape! 

Ibu sambung "Haaa...ok. Angah ada masa beberapa bulan lagi to lose weight, and to do very well in your study. Ok?"

"Ok bu,"

God....



Fine. Let me lose some kilos for the sake of my own life. Haha. 

Dear everyone, please give me your best cooperation. Don't offer me unhealthy food. Please, please and please. Sincerely, Sarah.

*bila aku kata kat kawan-kawan aku kena lose weight, diorang cakap "Ko mana ade gemuk. Lagipun sekarang kan winter!". Haaa...tau takpe. Aku rasa aku memang power la kalau boleh lose weight time winter ni. Peh...*

I can. And I will ^____^.


p/s: apesal tajuk YongHwa? entah...ade orang tu rase dia macam YongHwa. zzzzz~

0 play the melodies:

Related Posts with Thumbnails