Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Itu rezeki namanya.... (^_^)

Sunday 7 June 2009

Mengantuk sungguh aku pagi tadi. Buku Physio xkhatam lagi ni. Pukul 12 tengah hari kang ade exam oral. Alah...tido lah kejap. Aku sambung beradu. Beberapa minit kemudian, ibu call.
Ibu: Anak ibu buat ape tu...?
Aku: Hehe...baring kejap. Ngantuk laa....
Ibu: Angah xbaca buku ke...nak exam kan?

Sepantas kilat aku melompat turun dari katil. Nak kena orang suruh, baru buat, huhu. Perasaan pelik semalam tu dah xde. Kali ni, lain pulak perasaannye. Macam xde perasaan. Huhu... Teringat kata2 seorang sahabat: Ko yang xnak ngaku, padahal ko risau. Yeke? Hehe...ye la kot. Aku pun meneruskan baca buku dengan mata yg berat. Sesekali terfikir...ape yang aku baca nih? Ish3...

Sampai je U tadi, kitorang kena berkumpul kat tempat menunggu, sambil tunggu turn utk masuk ke bilik doktor. Ade yg baca buku, ade yg tengah buat discussion, ade yg explain kat kawan2, ade gak yg borak. Aku?? Dengan rase yg amat blur, cuba menyelak2 buku Physio milik Sakinah. Ape yg aku tengok? Ntah laa... Aku pun tutup buku, selawat banyak2. Rase cam nak muntah pun ade gak. Tiba2 dengar Sakinah kate kat Sue.
Sakinah: Aku xtaula. Rase macam dah tepu je ni...

Urgh...tepu? Aku ni plak...rase kosong je. Mendengar mereka berdua bersoal jawab, bertambah berpusing la kepala ni. Satu pun soalan diorang aku xdpt jawab. Page mane nota tu pun xingat. Ishh...mulalah rase cemas nak exam oral. Mane bleh goreng2 time oral, pesan abang kembar.

Selang beberapa minit, datang pak cik2 n mak cik2 memanggil angka2 giliran yg dah sampai turn. Sedozen demi sedozen kawan2 seperjuangan aku hilang dari pandangan.
Sue: Eee...kenapa kita lambat ni??

Huhh...betul kata Sue. Tinggal kitorang je ni. Dalam 20 orang budak N.Sembilan majoriti masih menunggu. Aku, Sue, Sakinah. Munzir ngan Khairul Shazwan pun masih ade kat situ.

Tiba2 dtg seorang pak cik. "Alfu arba'u meiyah khomsah wa sab'iin....bla bla bla..."
1475?? Nombor aku tuh. Ehh...tapi nape nombor Ayu, KS, Sakinah ngan Sue xde? Besenye, kitorang satu group. Tapi kali ni, aku terpisah daripada diorang. Ya Allah....

-Sahabat seperjuangan yg menunggu turn dengan sabar-

Aku melangkah berlagak tenang. Kelihatan Munzir, Aliff, Samad ngan Fahmi same group ngan aku. Termasuklah Farah, Nisa', Aida, Atiqah...budak2 Pahang. Sampai je kat lorong bilik doktor, pak cik tu panggil nombor aku first.

Gulp....uhh...cuak la plak. Xpe2...tenang je. Selawat banyak2. Masuk2 je dalam bilik doktor, ade 2 meja. Satu Dr. Nihal. Satu lagi aku xkenal. Alamak...xnak la Dr. Nihal. Fuhh...nasib baik la doktor lagi sorang tu panggil aku. Xpenah nampak plak doktor ni. Sape ye...? Muka cam serius je nih...huhu.

Aku pun disuruh duduk. First2 doktor tanye pasal Horner's Syndrome. Aku pun mengexplain dengan muka yg excited. Doktor lagi la excited mendengar, haha. Pastu pasal function of plasma protein. Haa...yg ni pun aku baru je lepas baca. Alhamdulillah... Pastu dia sebut pasal Central Chemoreceptor....

Erk...alamak. Xbace satu hape pun tajuk tuh. Ape ek? Ish...baroreceptor aku ingat laa.
Aku: Erm...I don't remember (sambil tersengih + muka cemas)

Tanpa disangka2, doktor pun start la explain pasal tajuk tu kat aku. Cara dia explain macam dia tgh bagi lecture. Perghh....sgtlah gentingnye keadaan mase tu. Aku ni ntah kenapa rase berdebar. Mungkin sbb tak expect doktor nak explain kot. Last2, doktor lg banyak bercakap dari aku. Adusss....camne plak ni. Ni dah terbalik ni. Macam aku plak yg tanye doktor, huhu.

Setelah selesai 5 soalan, doktor kate aku bleh keluar. Aku merenung muka doktor sambil kata 'Thank You'. Doktor yg tgh enulis tiba2 pandang aku pastu kata...' Very good!'

Aku pun blur seketika....very good? Huh? Ya Allah...bersyukur sangat2. Dapat doktor yg menolong + baik. Sebab aku tengok ade je yg kuar dari bilik doktor sambil berkata '...susah...'. Aku pun menceritakan perihal kejadian itu kepada ibu.
Ibu: Iye? Alhamdulillah...tu rezeki tu ngah. Macam Ustaz Fikri (dua pupu aku) kata, kat Mesir ni macam2 boleh berlaku. Kena doa banyak2 ye sayang...

Aku pun pulang dengan rasa lega + perasaan pelik itu pun beransur hilang. Alhamdulillah.....
-Budak2 Phang tgh tunggu turn-

1 play the melodies:

SyAkuRagi said...

apa daa mencangkung...

8 June 2009 at 11:27
Related Posts with Thumbnails