Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Gastrik??! Oh tidak....

Friday 10 July 2009

Ade satu malam tu aku decide nak tido awal sket. Badan rase xsedap, so sebelum azan isyak aku da tido. Tiba2 pukul 9.30 malam terjaga plak. Ish....sakit perut la pulak. Kenapa ni ek? Ape yg aku makan tadi? Rasenye aku makan ape yg orang lain makan la. Takkan keracunan makanan kot. Tak mungkin....

Aku cuba melelapkan mata. Tak dapat jugak. Makin sakit perut ni. Makin sakit....makin sakit.....dan makin sakit.... Arghhh!! Ya Allah...sakitnye. Nape sakit sgt ni?? Angin ke? Takkan la...aku makan je, xpenah pun skip meal. Gastrik?? Jauh sekali...

Dalam tempoh setengah jam, kesakitan perut mencapai tahap dewa dewi. Maka aku pun melakukan sesuatu yg xpernah aku lakukan: mengerang kesakitan. 2 biji panadol ditelan, minyak angin digunakan, air panas diminum, xreda jugak. Aiseh....camne nak tido nih?? Sangat bangat nih. Xboleh buat ape2. Kesakitan time tu same macam rase sakit time kena appendicitis dulu. Ish...xkan la kena lagi. Appendix aku dah xde. Xkan ade yg baru plak...huhu.

Sepanjang malam aku bertarung dengan abdominal pain yg xdiketahui punca. Tanye kak najwa, kak najwa pun xtau ape puncanye. Pagi esoknye aku balun la Eno, ubat gastrik, teh halia...sume2 yg elok untuk meredakan perut. Xjalan jugak. Last2, petang tu Kak Najwa ngan Sakinah ajak gi Hospital Rab'ah. Mula2 aku refuse nak pegi. Besela, hobiku adalah mengelak daripada jumpa doktor, hehe. Tapi pikir2 balik, disebabkan keesokan harinye aku akan menghadapi exam Anatomy, baik la aku gi hospital. Untung2 elok la lepas makan ubat.

Kami pun bersiap n menuju ke Hospital Rab'ah. Kesakitan yg xbley blah tu mula mencapai tahap giler kentang. Ya Allah...macam mane la sakitnye kalau bersalin nanti ek? Ni baru sakit perut biase. Ni pun xtahan, apetah lagi sakit yg kedua sakit selepas mati tu. Uishh...insaf2. Ya Allah, permudahkanlah urusanku.

Sampai je kat hospital, ammu kat kaunter bgtau doktor xdatang lagi. Haiyaa... Doktor datang dalam pukul 7 ptg. Time tu baru pukul 6 rasenye. So, kitorang decide nak dok kat masjid berdekatan. Dalam pukul 7.15, kitorang masuk balik dalam hospital. Ramai giler orang tgh menunggu kat depan bilik doktor. Ya Allah...pukul berapa la turn aku agaknye.

Lebih kurang setengah jam menunggu sambil menahan sakit, turn aku pun sampai. Doktor tanye beberapa soalan, pastu cek2 sket, pastu dia kate mungkin gastrik kot. Pastu dia tulis prescription (ubat). Kalau xelok dalam mase seminggu, dia suruh dtg lagi and buat endoscopy. Waah...cam best je endoscopy. Xpenah buat benda tu. Excited la plak...hehe. Tapi mesti mahal kos nak buat tu. Ntah2 same harge cam CT Scan, huh.

Pastu doktor ade pesan satu benda penting. Dia kata...take a look at the colour of your urine. If it's dark in colour, please come here immediately so that I can check for hepatitis.

Erk...hepatitis??? No way! Na'udzubillah...xnak2. Eee...aku xnak de hepatitis. Sebab sape yg ade penyakit tu, khabarnye xleh jadi doktor, merawat pesakit. Setakat jadi doktor kat kuliah bley la. Ya Allah...jangan la aku ade penyakit tu. Ya Allah...tolonglah. Aku nak rawat orang, aku xnak jadi lecturer je.

2 play the melodies:

Anonymous said...

Ada ke gastric makan panadol. Biar betul. Bukan ke kena minum Milk Of Magnesia..

Nanti buah pinggang plak..

Hm.

Jaga kesihatan. Duk oversea ni macam2 ujian yang tak pernah berlaku di Malaysia.

Sebelum ni sakit hidung. Perut pula ye?

12 July 2009 at 20:30
Sarah Mustaza said...

Hihii...xdela time tu xconfirm lg gastrik ke hape.
Saje makan panadol mane tau musxle cramped ke kan.
Aiwah, tepat skali. Bile gastrik kena minum susu magnesium.
Bagus3...

29 July 2009 at 21:25
Related Posts with Thumbnails