Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Final debate

Friday 20 April 2012

1. Semalam saya tanya adik AJK tu pukul berapa kena datang untuk debate. Adik tu mesej "Akak, paling lambat akak kena sampai ARMA pukul 9.30. Ni paling lambat tau kak,". Saya terkedu baca mesej itu. Mesti sebab sebelum-sebelum ni saya selalu datang 'on time', maka adik itu pun cuak saya datang lewat untuk final ini. *muhasabah. macam mana ni Sarah? tak lengkap lagi 10 muwasafat tarbiyah!

2. Saya sampai ARMA pukul 9.25. Fuh!
(tapi masa tu bahas belum habis lagi. haihhh...ini pun kena muhasabah juga)

3. Disebabkan puasa FB, maka beberapa minit sebelum start pertandingan baru saya tahu apa motion debate pada hari ini. Nasib baik teringat nak tanya.

4. Salah seorang judges nampak saya lalu bertanya "Sarah jadi speaker ke nanti?". Suddenly saya rasa mahu menyorok bawah kerusi. Arghhh...kenapa aku??!

5. Orang lain yang masuk pertandingan, saya yang nervous sampai banyak kali pergi tandas. Bila nervous, kita selawat banyak2 ya. Tapi jangan tunggu nervous baru nak selawat ya.

6. Masa duduk kat kerusi Madame Speaker, dengan pantas saya cuba cari wajah-wajah yang saya kenali. Alhamdulillah, ternampak Kak Siti K yang duduk di hadapan sambil tersenyum ke arah saya. Lega.
(awak? tak ada =p )

7. Maka dalam keadaan jantung rasa nak terkeluar dari dewan, saya pun mula lah merapu cakap British English macam poyo gila. Rasa seronok pula dah dapat microphone. Saya rasa macam nak lempang diri sendiri. Hey you! Apesal poyo sangat?
('Dia' cakap English saya pelik. Saya tahu 'dia' jeles =p )

8. Saya suka debate final ni. Dua-dua team best. Serius saya kagum dengan beberapa orang debaters. Dan di saat itu saya rasa saya tak mampu jadi juri sebab saya suka dua-dua team, tak boleh nak pilih dan buat keputusan.haihhh...

9. Masa tengah poyo poyo cakap English kat stage tu, tetiba terdengar bunyi anak kucing. Mula-mula ingat bunyi handphone sesiapa ke. Tapi bila dah banyak kali bunyi tu kedengaran, kejap kat arah lain, kejap arah lain, saya dah mula tak senang duduk. Bunyi anak kucing kot! Rasa nak cari sampai dapat lepas tu peluk sambil usap-usap.hehe. Mesti comel! Tapi nasib baik sedar diri sedang dalam pertandingan debate final -____-"

10. Bila dah turun stage, junior2 cakap "Akak, saya tengok video akak It's Not A Side Dish tu," sambil senyum senyum. Alahai dik...baik korang tengok ceramah Ustaz Azhar Idrus. Buang masa je tengok video public speaking tu. Sebab akak sendiri rasa nak lempang orang dalam video tu  >___<.

11. "Sarah, kenapa tak masuk debate?"
- Stress belajar tahun 3 ni. (saya tak tahu apa kena mengenanya.haha)
- Sebab saya takut jumpa awak kat final nanti. (haha.poyo gila jawapan! masa ni Syaimaa' yang tanya)
- Sebab bila saya masuk, saya mesti asyik aim nak menang je. saya rasa macam jahat pula. (ini betul)


Dah la. esok ada assessment Parasitology. Mohon doakan kami semua ya.

1 play the melodies:

kak b said...

seronok plak baca cerita awak

goodluck esok sis =)

20 April 2012 at 20:41
Related Posts with Thumbnails