Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Exciting week ^_^

Monday 15 March 2010

Minggu ni menghadirkan 1001 senyuman dalam hidup aku (mungkin juga kami, students Ain Shams atau perubatan). Macam2 events yangsedang berlangsung dan akan berlangsung dan kesemuanya exciting.

1. L.I.F.E - Ntah kenape la aku yang excited sangat pasal program ni. Sedangkan, program ni untuk tahun 1 je, kui3. Maybe sebab tahun lepas aku tak sempat join siri 2 punye kot atas sebab2 tertentu. Kali ni program buat kat Ain Shams Univ. (ASU), so terasa honoured la buat kat U sendiri. Thanks PERUBATAN! Tapi almalangnye sekali, tak ramai junior ASU yang turun padang menjayakan program ilmiah ni. Kenapa dan mengapa? Tak kuasa nak tanye. Bersyukur dapat jadi fasi untuk program ni. Kalau tak, takde peluang la nak skodeng program ni :). Sepanjang program tu aku nampak kebanyakan AJK pelaksana terdiri daripada students Cairo U dan Al-Azhar. Sekali lagi diri ini bertanya....di mana students ASU?? Haiihhh....

2. Medicophilic Week - Syoknye! Syoknye! Syoknye! Tu je dapat aku gambarkan untuk program yang ni. Sedang berlangsung dalam minggu ni. Kuiz, pertandingan tulis artikel, debate dan macam2 lagi. Bestkan? Tak rase ke macam kat sekolah dulu? Waahh...rinduku pada SMKA SHAMS. Dalam pada berasa syok dengan program ni, satu pertandingan pun aku tak join =(. Mula2 dah bersemangat nak join debate. Tapi banyak pulak aral yang melintang pukangkan keadaan. Kalau tak dapat nak praktis, baik takyah masuk, kan? Buat kecewa penuntut ASU je nanti, huhu. Pastu ingat nak tulis artikel English, saje nak test power. Dulu kat sekolah rajin nak perticipate sebab idea melimpah ruah. Sekarang ni, idea ade la melimpah sikit tapi sekadar melimpah di otak, tak sempat di pindahkan ke kertas. Busy kot.....

3. Cairo Sport's Day - Rasa macam baru semalam dengar berita team Futsal Ain Shams jadi juara lawan antara 3 universiti. Tengok2 tak lama lagi bakal berlangsung temasya sukan lagi. Whoaaa...how exciting is that?? Bagi penggemar sukan, pejuang sukan, atlet dan peminat sukan, ini bagaikan peluang keemasan. Busy semua orang tanya sesama sendiri nak masuk acara apa. Di satu sudut, aku memerhatikan gelagat mereka tanpa mendekati sesiapa. Takut kena ajak masuk. Aku ni kalau dah diajak, susah nak tolak. Tapi memang tak pasang niat nak join untuk kali ni. Aku nak main badminton, tapi tak penah wujud pulak acara tu kat sini. Time kelas praktikal Histo diorang sebar2kan acara sukaneka. Macam menarik! Sebab 2 daripada 5 acaranya involve makan buah-buahan, haha. Bukan senang nak dapat makan apple kat sini. Mahal wooo. Dapat masuk acara makan epal ok gak ;).



4. Gala Busana Muslimah - Sekali dengar macam menarik. Macam ade fashion show, huhu. Tapi yang pastinya, it's even more menarik than that. Tak sabar nak masuk pertandingan video iklan kempen TUTUP AURAT (oh Sarah...jangan berangan je, mesti bertindak!). Dua hari lepas Yat ade passing kertas untuk sesiapa yang berminat nak join persembahan time program tu nanti. Ade 2 persembahan: Silat dan Taekwondo. Haaa??! Taekwondo?! Rase nak pengsan time tau pasal tu. Wuaaaa...rindunye nak bertaekwondo! Ape lagi...cepat2 la tulis nama, haha.



5. Kelab Sukan - Beberapa hari lepas jugak diorang ade passing kertas iklan tentang kelab sukan yang bakal diwujudkan. Satu persatu aku meneliti: Futsal, Bola jaring, Renang, Skuasy, Gimnasium....dan beberapa lagi. Alaaa...taekwondo takde ke? Kick-boxing ke. Atau badminton ke. Chess ke. Eh...jap. Chess tu sukan ke? Sukan untuk otak kot. Tapi aku tetap nak taekwondo. Dah lama tawaqquf ni. Sejak naik Form 5, memang tak penah sambung langsung. Haha...mesti dah keras muscles of lower limb ni. Mampukah aku membuat chopping kick dengan mudah, tanpa perlu menderita kesakitan otot selama seminggu?? Haha. Nak jugak taekwondo! Antara obsesi ku selain photography dan kucing ialah taekwondo. Sudah setahun berharap agar dapat masuk kelas taekwondo kat bumi barakah ni. Bila ye agaknye??



Kalau tak dapat taekwondo, kelab memanah pun ok jugak. Tak pernah pegang busur panah tu secara real, melainkan dalam game komputer.



Kesimpulannya, minggu ini memang best! Aku tengok sume orang pun muka berseri je dalam kelas tadi, until.....kami menerima berita 'baik' bahawa FINAL EXAM AKAN START 24 JUNE DAN DIJANGKA HABIS 22 JULY 2010! ..................(aku speechless).

1 play the melodies:

SyAkuRagi said...

bab yg taekwondo tu aku agak minat sket..btol ke ko reti chopping kick? ke chopping kek ? hahaha

16 March 2010 at 01:05
Related Posts with Thumbnails