Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Hari untuk terharu~

Saturday 27 March 2010

Semalam telah berlangsungnya Cairo Sports Day (CSD) yang menggabungkan 3 buah universiti terkemuka di Cairo: Cairo U, Ain Shams U (ASU) dan Al-Azhar U. Aku tabik 10 kali kepada PERUBATAN kerana menganjurkan event ni. Even though pada awalnya aku langsung tak berminat nak participate, tapi hasil paksaan Diba dan Yat membuatkan aku menerima permintaan mereka mintak aku jadi reserve untuk netball. Netball? Yeah...it doesn't really suit me. Too many rules. Lari sikit...priiiiit! Lari lagi...priiiit! Urghhh. Main badminton lagi best. Anyway, ku terima jua ajakan mereka and there I was, yesterday morning, coming as early as I could to show semangat! Haha. Like the saying goes: belum buat memang rasa tak nak buat. tapi once dah try, kita akan rasa syok dan buat dengan semangat.

Apa yang mengharukan ialah....aku realize banyak benda menarik tentang warga ASU semalam. Memang terealiasasilah moto "Where our tears and cheers become one'. Senior dan junior, semuanya bersatu hati. Tambah2 pulak ada pasukan cheerleader yang saaaaangat2 membantu menaikkan semangat. They cheered sampai hilang2 suara, haha.



Semalam turut menyaksikan aku buat pertama kalinya dapat main basketball. Oppss...bukan takat main. Siap lawan lagi! Perghh...tak boleh blah betul time tu. Jantung rasa nak gugur bila Ain tunjuk arah aku time diorang tengah cari pemain tambahan untuk team basketball ASU. Gulp! Jantung berdegup laju. Apsal la aku pulak yang kena main?? Dah la tak penah main basketball. Arghh....bantai je la.

Ya, benar aku memang tak berapa suka main netball kerana rules yang terlalu banyak (atau mungkin sebab aku takde skill pun main tu, huhu), TAPI main basketball ni sangat lah.....MELETIHKAN, tambah2 lagi untuk mereka2 yang baru terjun ke dalam bidang ini. Time main semalam rasanya, banyak je probability aku tercampur rules main netball dengan basketball. Maybe sebab tu kami kalah kot, huhu. But hey, I'm grateful for the priceless opportunity.


Kanak2 Sabah sangat cergas dan aktif main basketball dan netball. Aku ternganga tengok junior tahun 1 main netball semalam. Rasa macam tengok movie pulak. Begitu juga team B netball ASU yang terdiri daripada kanak2 tahun 2. They rock! Aku bangga gila tengok diorang main. Yeah, aku setakat sokong di luar gelanggang boleh la. Kalau suruh masuk main, maun lari balik rumah. Gagaga.

Belum pun sempat nak tengok acara sukaneka, dah kena balik rumah negeri sebab ade perjumpaan dengan pegawai. Kalau ikutkan hati dan semangat kesukanan, nak je aku stay kat CSD sampai petang. Tak payah balik RNSK, huhu. Tapi nasib baik aku join perjumpaan tu. Sebab banyak jugak perkara yang mengharukan berlaku.


Pertama dan selamanya of course la aku terharu sebab semua students medic N9 dikumpulkan time perjumpaan tersebut. Although ada beberapa orang yang takde like Munzir n Alep (maybe diorang jadi atlet harapan ASU kat CSD), tapi majoriti hadir. Tahun 1, 2 dan 3 semua dikumpulkan. Susah wooo kami nak kumpul ramai2 macam tu. Dah la masing2 menetap di kediaman yang berasingan. Kat kuliah pun tak selalu dapat jumpa, dan kalau jumpa pun, takat sempat senyum kambing je.

Keduanya sebab senior kami, Hazim mengutarakan isu yang dah lama ku cita2kan untuk diutarakan tapi tiada kekuatan untuk berbuat demikian. Bukan apa, terlalu nak jaga hati semua pihak, maka aku diamkan dahulu perkara tersebut. Namun semalam, memandangkan pegawai buat perjumpaan sesama kami, pelajar perubatan, itulah masa yang dikira paling sesuai untuk menegakkan kebenaran. Kredits to Dr Hazim! Aku pun angguk kepala bagai nak rak la tanda menyokong penyataan beliau, haha. Nak bagi pegawai convinced. Ya Allah....semoga cepat settle hal ni.


Yang ketiganya, time dah habis perjumpaan tu, we (medic N9) got to ride in tremco together!! Haha. Aku tau sounds a bit stupid, but hey...mane penah kami semua naik tremco sama2. Sweet tau. Thanks to pegawai yang support tremco tu.



Lastly, malam tadi aku terima satu call daripada seorang ustaz. Tuan kepada kucing kelabu yang ingin ku beli tu rupanya. Dia tanya aku nak kucing yang mana? Aku jawab la yang kelabu, paling comel di Mesir tu. Dia jawab "Oh yang itu. Maaf, sudah diambil orang....". Aku terkedu. Terdiam dalam beberapa saat. Sudah diambil orang??? And hey, guess what? Orang tu beli dengan harga LE 800!!!! Ohoho...tak mampu aku de. Maka serentak dengan itu, ku batalkan niat untuk membela kucing Parsi. Sob3....



Baik aku bela diri sendiri baik2 (bak kata ibu, huhu). Kesimpulannya, semalam memang hari yang mengharukan, kecuali part yang kucing tu. Tapi aku tahu, aku tidak layak untuk menjaganya. Biarlah dia bersama tuannya. Sayonara kitty dear~




3 play the melodies:

inn said...

spt ku kenal dua org yg tgh maen bb dgn syok sendiri tuh :P

28 March 2010 at 17:43
sakinahshapeni said...

sarah...ana ade jumpa anak kucing baru...
tapi jauh la...kat tingkat 7.
2 ekor plak tu. (:D)
kucing biasa je la tapi...

28 March 2010 at 22:55
aidasyuhada said...

btol2!!
mmg kte kne buat dulu...bru blh ckp...
klu tak nnt org akan balas balik = "cakap pandai laa, buat tengok!"
huhuu

segala2 nya tlh ditentukan Tuhan...
dah cantik dh...semua event walaupn sudden event, still penuh dgn hikmah yg kte blh amek kan!!!!

1 April 2010 at 19:46
Related Posts with Thumbnails