Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Calon idaman

Monday 20 December 2010



Bukan calon suami yang aku nak bicarakan hari ni. Calon suami kita letak tepi dulu. Boleh?

Memandangkan pilihanraya PERUBATAN dah makin hampir, aku nak jugak buat post tentang calon-calon pilihan. Untuk tujuan apa aku tulis tentang mereka? Bukan sebab nak belagak, bukan sebab bangga, bukan sebab riak ada kawan macam mereka. Tapi untuk pengetahuan umum. Mana tau ada yang tak kenal mereka. At least, bila dah kenal, boleh la undi kan?



Cuba bagitau aku. Siapa tak kenal Kak Aizum? Haaa...berani lah kata tak kenal. Ni senior aku di Ain Shams. Tahun 4. Orang Ganu. Selalunya bila orang cakap loghat Terengganu, aku akan kata "Saya tak paham". Lepas tu orang lain sengih-sengih, gelakkan aku. Tapi Kak Aizum selalu kata "Sarah boleh faham, insyaAllah". Haaa...terharu weh! Nak cerita pasal pengalaman aku dengan Kak Aizum memang banyak. Tapi yang paling aku ingat adalah pertemuan kali pertama di dalam dewan kuliah. 

Tahun 2009 kalau tak silap. Aku dan Sakinah mengambil tempat di hadapan. Lecture akan start tak lama lagi. Senior tahun 2 beransur keluar. Tiba-tiba datang seorang senior yang aku tak pernah nampak, tak pernah kenal. Beliau senyum dan berkata "Assalamualaikum. Awak Siti Sarah Mustaza kan?". Aku terdiam seketika. Dalam hati kata 'Waaah...akak ni sebut nama penuh aku! Pastu tak tertukar plak tu aku ngan Sakinah. Kagum! Terharu!'. Semenjak peristiwa tu, ukhwah yang terjalin antara kami bertambah erat kerana Allah. Bukan senang orang nak ingat nama penuh aku. Bukan semua orang boleh cam mana satu Sarah, mana satu Sakinah. 



Dalam banyak-banyak karakter Kak Aizum, yang paling aku suka adalah beliau ceria dan berani bersuara. She has her own style in a wise way. Selalunya kalau kita jumpa orang yang banyak idea bernas ni, rupa dia agak tegas, perangai agak skema. Tapi Kak Aizum tak macam tu. Senang didampingi dan mudah mesra. Yang paling best beliau berani bersuara. Susah kot nak jumpa orang perempuan yang willingly angkat tangan nak bantah atau tanya soalan. Biasanya semua tunduk, tawadhu', malu-malu kucing. Tapi Kak Aizum berani bersuara dan keyakinan sangat tinggi. Well...bosan kan kalau dapat ketua yang strict, muka ketat, ayat skema, buat kerja macam askar. So, undilah Kak Aizum untuk bawa keceriaan dalam PERUBATAN. heh

Sedikit info tentang Kak Aizum:



Nama: AIZUM NADIRAH BT MOHAMAD

Tarikh lahir: 2 April 1989

Asal: Marang, Terengganu

Adik-beradik: Yang ke 2 daripada 3 (tunggal perempuan)

Pendidikan:
~Sekolah Kebangsaan Seberang Marang
~MRSM Kuala Lipis
~MRSM Pengkalan Chepa
-Universiti Ain Shams

Sumbangan & Pencapaian:

Di MRSM Kuala Lipis:
-Lembaga Disiplin Pelajar
-Badan Wakil Pelajar (Biro Akademik)
-Mewakili Maktab untuk Elocution Contest (Public speaking) pada tahun 2003 & 2004
-Anugerah Budi Pekerti Mulia
-PMR: 8A

Di MRSM Pengkalan Chepa:
-Librarian
-SPM: 10A (8A1, 2A2)

Penglibatan dalam PERUBATAN:
-AJK Seminar PERUBATAN 2008
-AJK Seminar PERUBATAN 2010
-Setiausaha ASFaD 2010
-Pengarah PES '10 (ASU's 1st Mentor Gathering)
-Unit Derma Kilat Biro Kebajikan 2009/10

Perwatakan:
Ceria
Berani bersuara
Matang
Bijak menguruskan masa
Mesra dengan semua peringkat umur
Berpandangan jauh
Optimis
Personaliti menarik
Komited menjalankan tugas
Tenang menghadapi masalah
Bijak menyelesaikan masalah
Disukai kawan-kawan, senior dan junior


Manifesto:
TOGETHER WE STAND, HAND IN HAND



Websites:
 Tengok ni...tengok ni...video Kak Elle buat untuk Kak Aizum. Bangga weh!




Next. Memandangkan di Ain Shams tak ada calon Gen 8 yang bertanding, so aku mengalih pandangan ke Cairo University. Maka terpancar sinaran daripada 2 orang calon kegemaran. 
Aisyah-Humairah. Sedapkan combination tu? ^__^

Macam mana aku kenal mereka?
Humairah....tidak lain dan tidak bukan melalui blog beliau. Cubalah baca blog beliau. First time aku bukak blog tu, aku terfikir-fikir. Siapalah tuan punya blog ni agaknya?? Isi setiap post memang mencabar pemikiran. Bukan mencabar sebab ape...tapi sebab aku tak terfikir pulak orang sebaya dengan aku boleh tulis idea yang sangat bernas begitu. Kagum seyh! Dah2. Tak perlu kot aku describe. Baca je blog tu. Nanti korang tau lah.

Tentang Humairah....



Nama: Nur Humairah bt Che' Ibrahim
Tahun: Tahun 3, Cairo University
Asal: Kelantan Darul Naim
Sekolah lama: Maahad Muhammadi Perempuan, Kelantan
Berat: biarlah rahsia
Tinggi: biarlah rahsia
Tarikh Lahir: 15 Januari 1990
Anak ke: 2 drpd 8
Rumah: Hadhanatul Bustan, Mounira
Email: humyci@yahoo.com
Penglibatan dalam Perubatan:

1) Timb. Unit Kempen dan Promosi BPI (2010/2011)
2) Ahli Panitia Perancang (2011)
3) Unit Pengisian MAHAR (2009/2010)
4) Timb. Pengarah Winter's Enlightenment & Brotherhood
(WEB) 2010
5) Timb. Unit Persiapan Dewan dan Teknikal Cairo Sports
Day (CSD) 2010
6) Timb. Unit Pengisian Summer Camp : Yielding Medical
Heroes (YAHOO! @ Pangsun) 2010
7) Editor I-Man II (2009)
8) Proof Reader I-Man III (2010)
9) Timb S/U Sambutan Aidil Adha PERUBATAN 2010
10) Timb Bendahari, Kewangan dan Tajaan Karnival Musim
Sejuk PERUBATAN 2010
Websites:
Macam mana aku boleh kenal Aisyah?
Soalan tu amat mudah untuk dijawab. Macam mana budak Ain Shams boleh kenal budak Cairo U? Semestinya melalui program PERUBATAN! Kalau tak aktif join program PERUBATAN, memang tak kenal lah. Haha. Logik kan? So, hakikatnya, Aisyah ni sangat aktif join program PERUBATAN. Bukan setakat join program, tapi banyak kali beliau jadi AJK. Bila pergi program, balik-balik jumpa muka Aisyah. Bukti beliau sangat komited dengan PERUBATAN. Logically, takkan nak undi orang yang jarang-jarang join program untuk jadi AJKT kan? So...ape tunggu lagi? Undilah Aisyah!


Nama: Aisyah Zahirah bt Sukeri
Tahun: Tahun 3, Cairo University
Asal: Kelantan Darul Naim
Sekolah lama: Maahad Muhammadi Perempuan, Kelantan
Berat: biarlah rahsia
Tinggi: biarlah rahsia
Tarikh Lahir: 18 Jun 1990
Anak ke: 3 drpd 6
Rumah: Hadhanatul Bustan, Mounira
Email: aisyza90@yahoo.com
Penglibatan dalam Perubatan:

1) AJK JPP (2008, Tahun 1)
2) AJK Akademik Gen 8 (Tahun 2)
3) Timb. Bendahari Winter's Enlightenment and
Brotherhood (WEB) 2010
4) Timb. Unit Risalah dan The Zikr BPI PERUBATAN
(2009/2010)
5) Ahli Panatia Perancang (2010)
Timb. Pengarah Sambutan Aidiladha (2010)

Website:

Tengok la video ni. Best!

PERINGATAN untuk semua:
Ya, aku tahu masing-masing nak undi calon dari universiti masing-masing. Tapi jangan lupa, kita (akhawat) kena undi 7 orang calon. Jangan sia-siakan undi anda dengan hanya mengundi calon dari universiti anda. Kalau tak cukup calon yang anda undi, sia-sia je weh. Undian itu tak dikira. So, undilah jugak calon dari U lain yang korang rasa berkaliber, yang boleh memberi masa hadapan yang cerah untuk PERUBATAN.

PERINGATAN juga:
Mengapa perlu mengundi? Soalan itu sama sahaja jawapannya dengan 'Kenapa perlu pilih ketua?'. Kalau tak mengundi, lepas tu orang yang tak selayaknya yang jadi ketua, lepas tu macam-macam masalah timbul, lepas tu semua tak puas hati, lepas tu mencaci, memberontak, memaki....asalnya salah siapa? Salah diri sendiri sebab tak nak ambil peduli. So...jadilah matang dalam bertindak. Ayat common yang aku guna "Masing-masing dah besar...."


p/s: sengaja letak gamba Rain mula2 sebab mesti semua orang excited nak baca post =_='. haihhh...manusia2.....

0 play the melodies:

Related Posts with Thumbnails