Hope

Hope

Pray

Pray

Work

Work

Repent

Repent

Sampai syurga

Sunday 12 December 2010

(menaipsambilmenahankesejukantahapdewa)


Mereka....mereka....buat Family Day. 
Mereka...mereka...tak tunggu aku pun.
Isk...isk...isk.... T__T
Semalam, pulang dari program makan-makan akhowat ASU Gen 8, aku terus buka facebook.
Tengok-tengok ada beberapa gambar di tag oleh Laman Keluarga.
Aku klik untuk tumbesaran lebih besar. Maka keluarlah gambar di atas. Hati sedikit meraung. (Arghhh....sejuknya cuaca sekarang ni!)
Aku teliti satu per satu wajah-wajah yang ku sayang. 
Lengkap.
Semua ada dalam gambar.
Semua.
Kecuali aku.
Mana aku?
Aku tengah menggigil menahan kesejukan. Membaluti tubuh dengan berlapis-lapis pakaian. 
Aku teruskan meneliti wajah-wajah yang ku rindu.
Kamu semua rindu aku tak?
Ah...tiada guna bertanya.
Antara semua, aku...akulah yang paling teringin nak buat Hari Keluarga.
Sebab kali terakhir diadakan adalah ketika aku masih kanak-kanak ribena.
Masuk acara kutip gula-gula.
Aku cukup sukakan event sebegitu.
Bahagia rasanya.
Tahun ni mereka buat lagi.
Setelah bertahun-tahun aku berangan dan bermimpi.
Tapi....
Tapi aku tiada!
Aku di sini menahan kesejukan.
Aku di sini menatap gambar-gambar riang mereka.
Aku di sini mengharapkan
andai tiada peluang untuk aku bersama mereka lagi, 
moga Hari Keluarga paling istimewa dapat diadakan di syurga nanti.


p/s: dah nak masuk 3 tahun duduk sini pun still susah nak adapt dengan musim sejuk. ape cer?

1 play the melodies:

Illya LeYa said...

sabar yer...nanti kte buat lagi...
hope time tuh sarah dah ade di Malaysia laa..

N kalu nak ade pic...bg kat illya..nnti edit..

13 December 2010 at 06:03
Related Posts with Thumbnails